1.     Mi trovi su: Homepage Homepage #2292442
    October 06, 2004 - RF Micro Devices (http://www.rfmd.com), a North Carolina-based producer of radio frequency integrated circuits, has revealed that it is the company responsible for the wireless technology chipset inside the upcoming Nintendo DS system.

RFMD's WLAN transceiver provides a wireless link to other Nintendo DS units within range, giving the systems the ability to transmit text, images, and other data to each other.
    "RFMD's energy-efficient wireless device enables Nintendo to include wireless technology in the Nintendo DS handheld at a low cost," said Satoru Okada, general manager, research and engineering at Nintendo Co., Ltd. "The embedded wireless functionality will enable developers to create rich game designs which were not considered possible in the past, further expanding the fascinating world of Nintendo DS."

Kris Rausch, product line director of wireless LAN products at RF Micro Devices, said, "We are extremely excited to be working with Nintendo, the world's leading name in the gaming industry. Additionally, we are pleased to build upon the success of our WLAN transceiver products, which offer distinct advantages in bill of materials (BOM) cost, size, performance and power consumption. These competitive advantages are driving incremental customer traction as an increasing number of electronic devices are being designed to capitalize on consumer demand for wireless connectivity."

Nintendo's dual-screen handheld will ship on November 21st for $149.99
  2.     Mi trovi su: Homepage #2292443
    d@nieleDS:
    October 06, 2004 - RF Micro Devices (http://www.rfmd.com), a North Carolina-based producer of radio frequency integrated circuits, has revealed that it is the company responsible for the wireless technology chipset inside the upcoming Nintendo DS system.

RFMD's WLAN transceiver provides a wireless link to other Nintendo DS units within range, giving the systems the ability to transmit text, images, and other data to each other.
    "RFMD's energy-efficient wireless device enables Nintendo to include wireless technology in the Nintendo DS handheld at a low cost," said Satoru Okada, general manager, research and engineering at Nintendo Co., Ltd. "The embedded wireless functionality will enable developers to create rich game designs which were not considered possible in the past, further expanding the fascinating world of Nintendo DS."

Kris Rausch, product line director of wireless LAN products at RF Micro Devices, said, "We are extremely excited to be working with Nintendo, the world's leading name in the gaming industry. Additionally, we are pleased to build upon the success of our WLAN transceiver products, which offer distinct advantages in bill of materials (BOM) cost, size, performance and power consumption. These competitive advantages are driving incremental customer traction as an increasing number of electronic devices are being designed to capitalize on consumer demand for wireless connectivity."

ehmmmmm.....
    cioè?
    I'll be here... Why?
    I'll be waiting here... For What?
    I'll be waiting here for you so...
    If you come here. You'll find me. I promise.
  3. welcome welcome pack  
        Mi trovi su: Homepage #2292444
    d@nieleDS:

in pratica afferma che il wireless link permette di trasmettere testi,imagini e altri dati a ciascun giocatore...
    ..... bene mi sento rassicurato per quanto riguarda la funzionalità di gioco in infranet...ma per quanto riguarda la connettitività wi-fi declamata
    al lancio? insomma io speravo (piccolo sogno nerd) che il ds permetta partite "live " tramite quanche escamotage ........
    ______________________________________________________________________________
    IL MEGANOIDE E' SUPERIORE A QUALSIASI ALTRO ESSERE
  4.     Mi trovi su: Homepage #2292445
    115:
    [cut]
    la connettitività wi-fi declamata al lancio? insomma io speravo (piccolo sogno nerd) che il ds permetta partite "live " tramite quanche escamotage ........

Non è decantata, c'è eccome il WiFi. Affiancato da un più economico (parlando di batteria) sistema Wireless Nintendo, per i multiplayer con persone vicine.
    Con il WiFi puoi usare il tuo pc come hot spot (visto che siamo in italia per forza così) e giocare online.

[Modificato da ^Angelo^ il 7/10/2004 10:05]
    "Centoventi volte tu risorgi e spari. Centoventi volte tu non crolli e avanzi."
  5.     Mi trovi su: Homepage #2292446
    ^Angelo^:
    Con il WiFi puoi usare il tuo pc come hot spot (visto che siamo in italia per forza così) e giocare online.

[Modificato da ^Angelo^ il 7/10/2004 10:05]

Mi sembra che la telecom stia facendo nascere degli hot spot ma dovrebbero essere a pagamento.

[Modificato da acarolla il 7/10/2004 12:32]
    //Il medico di nextgame//
  6. welcome welcome pack  
        Mi trovi su: Homepage #2292448
    d@nieleDS:
    nn sono molto esperto in questo campo... ma nn dovrebbe essere simile al live di xbox?

è quello che si spera....
    per quanto riguarda intranet sapevamo già che avrebbe veicolato messaggi multimediali... alttrimenti perchè integrare picho chat e fare una periferica, tutta rivolta ad emulare il live, come cuffia con microfono?
    ps_ritiro il "decantata" per il wi-fi per il momento per poi lamentarmi in futuro nel caso le cose non andassero come sperato

[Modificato da 115 il 7/10/2004 13:06]
    ______________________________________________________________________________
    IL MEGANOIDE E' SUPERIORE A QUALSIASI ALTRO ESSERE

wireless DS

Commenta

Per scrivere su Videogame.it devi essere registrato!

Ci sono 0 ospiti e 0 utenti online su questa pagina