1.     Mi trovi su: Homepage #3540108
    Estratto dall'intervista di the guardian.co.uk:

* Was Xbox more about getting a presence in the living room than turning a profit?

* Peter Moore: It was certainly very important. We couldn't afford not to be - we believed that broadband connections were going to move out of the bedroom into the living room, which they have done, or that wireless networks were simply going to take over and your broadband connection would be ubiquitous around the house. There was a huge bet they made on the original Xbox, not to put in dial-up, just to put a broadband modem in there at a time when the great majority of people were still connecting via dial-up modem - it was a ballsy bet to say, ah we don't care about you, you're a bunch of luddites we're going to move on to the people who connect the real way.
    And in the same way, not having a hard drive in every Xbox 360 was a hard decision, but we wanted to get price under control. The hard drive in every Xbox killed us; we we're still selling it at $199 and the hard drive was like $70. That's why we prematurely left the original Xbox, because the more we were selling - there was still great demand - it was killing us, and there was no way to bring the price down. So in the end we determined at around the 25 million unit mark that we just needed to slow this thing down and just not sell any more, and move to the 360 as quickly as we possibly could. And to this day people still believe we left the Xbox too early but it was purely for financial purposes.

mah... ultimamente le dichiarazioni di Moore sono un po' "strambe" ihmo 
    Hardstyle Will Survive
  2.     Mi trovi su: Homepage #3540109
    Djsnake ha scritto:

* Was Xbox more about getting a presence in the living room than turning a profit?

* Peter Moore: It was certainly very important. We couldn't afford not to be - we believed that broadband connections were going to move out of the bedroom into the living room, which they have done, or that wireless networks were simply going to take over and your broadband connection would be ubiquitous around the house. There was a huge bet they made on the original Xbox, not to put in dial-up, just to put a broadband modem in there at a time when the great majority of people were still connecting via dial-up modem - it was a ballsy bet to say, ah we don't care about you, you're a bunch of luddites we're going to move on to the people who connect the real way.
    And in the same way, not having a hard drive in every Xbox 360 was a hard decision, but we wanted to get price under control. The hard drive in every Xbox killed us; we we're still selling it at $199 and the hard drive was like $70. That's why we prematurely left the original Xbox, because the more we were selling - there was still great demand - it was killing us, and there was no way to bring the price down. So in the end we determined at around the 25 million unit mark that we just needed to slow this thing down and just not sell any more, and move to the 360 as quickly as we possibly could. And to this day people still believe we left the Xbox too early but it was purely for financial purposes.

mmmmm tra qualche anno scrivera' un libro " ecco come ho ucciso EA"
    ----------------------------------------------------------------------
  3.     Mi trovi su: Homepage #3540117
    Ma Peter Moore sta attraversando una fase di loquacità irrefrenabile: il primo che trova per strada lo ferma per confessargli i retroscena di una qualunque cosa riguardante il mercato dei videogiochi ?

[Modificato da Onslaught il 18/09/2008 01:41]

Il fu BerserK
    Vendicarsi e'come affilare una spada arrugginita dal sangue, immergendola in un lago di sangue. Per riparare la lama del tuo cuore intaccata dalla tristezza, la stai inabissando nel sangue. Ma quanto più l'affili, più si arrugginisce. E più si arrugginisce, più l’affili. Alla fine rimarrai solo con un pugno di ruggine
  4.     Mi trovi su: Homepage #3540171
    Onslaught ha scritto:
    Ma Peter Moore sta attraversando una fase di locquacità irrefrenabile: il primo che trova per strada lo ferma per confessargli i retroscena di una qualunque cosa riguardante il mercato dei videogiochi ?
      ma
    L'italiano che VORREBBE vivere a Tokyo di Nextgame.
    30 voti sul mercatino(sarebbero anche 58...)
    450 feedback su ebay 100% positivi!
  5.     Mi trovi su: Homepage #3540177
    sortilegio ha scritto:
    peggio di un romanzo di king! veramente sti omicidi di 360 hanno vari autori, non so a chi credere .... ma non era l alimentatore farlocco?
       non parla delle rotture della 360 , ma dello scarso successo della prima xbox

[Modificato da Jokersoft il 18/09/2008 02:12]

----------------------------------------------------------------------
  6. Il miglior Halo resta ancora Reach. Halo 4 segue la politica del gambero  
        Mi trovi su: Homepage #3540242
    Djsnake ha scritto:

Cosa c'è di strambo?

Ha ragione quando dice che dovevano inserire un modem nel botolo (lo ha fatto SEGA! MS non credo sarebbe fallita per così poco) e fa un discorso verosimile (se poi è realmente vero non lo sapremo mai forse) quando dice che l'hdd nel primo botolo (una gran cosa IMHO) gli costava parecchio.

La sintetizzazione del titolo mi pare un po' enfatizzata per quanto tutto sommato (stando a Moore) veritiera.
  7. Forest of Jigramunt  
        Mi trovi su: Homepage #3540268
    70$ un hdd da 8 giga? Cosa si è fumato Moore?
    You say that I can't wait for nothing, alone
    Too far from here, where the time it's just a memory
    Too far form here, where the cold dust lacerate the streets
    Too far from here, in a desolate illusory mobility

Peter Moore: L'Hard Disk integrato uccise la prima Xbox

Commenta

Per scrivere su Videogame.it devi essere registrato!

Ci sono 0 ospiti e 0 utenti online su questa pagina