1.     Mi trovi su: Homepage #8432420
    Sony&Panasonic sono liete di annunciare un nuovo metodo di processamento del segnale (PRML) che permetterà di sfruttare il BD maggiore capacità della dimensione disponibile correntemente.
    Per ognuno dei due livelli (layers) si passa da 25gb a 33gb, offrendo così uno spazio massimo di 66gb su un disco solo e basterà solo un aggiornamento del firmware per leggere tali dischi.
    Un piacere per chi aveva riempito il BD come Hideo Kojima, e avendo ancora qualcosa in mente che purtroppo non riusci ad includerlo.

Fonte originale:

Sony and Panasonic have announced plans to increase the capacity of Blu-Ray discs (such as those used by PS3 games) from 25GB to 33.4GB. Hideo Kojima will be so pleased!

According to a report from Nikkei, the increase comes courtesy of some new ways to evaluate content on the disc. Or, in more technical terms, is thanks to new partial response maximum likelihood (PRML) signal processing, which "assumes inter-symbol interference, which makes it difficult to base optical disc quality evaluation on jitter, as is widely done now for Blu-ray and many other optical discs".

Now, there's good news, and there's good news. Good news first: this advance will be compatible with all existing Blu-Ray players, as all that's required is a firmware update. So the technology will find its way to PS3 games soon enough.

And the good news? The increase applies to all layers of the disc. So as soon as dual-layered Blu-Ray discs start becoming common, you'll be able to fit 66.8GB of data on a disc.

Fonte: Sito Concorrente

2.     Mi trovi su: Homepage #8432421
    bello cosi finalmente non ci saranno problemi di spazio meno male

Il Blue-Ray aumenterà la sua capacità nel 2010

Commenta

Per scrivere su Videogame.it devi essere registrato!

Ci sono 0 ospiti e 0 utenti online su questa pagina